Ya me estaba creyendo un raro pero veo que ha habido mas gente a la que no le ha gustado nada:
A good example of the kind of soporific nonsense that won rave reviews and armloads of Academy Awards back in the 50s, while the finest work of Ford, Hawks, and Hitchcock was being ignored. George Stevens, a tireless moralizer and part-time embalmer of American myths (
Shane), directed this melodramatic adaptation of Dreiser's
An American Tragedy, and what does not seem facile in it seems overwrought. Curiously, this 1951 film now seems hopelessly dated, while Josef von Sternberg's 1931 treatment of the material, filmed under the original title, seems breathtakingly modern. With Montgomery Clift, Elizabeth Taylor, and Shelley Winters.
By
Dave Kehr
Este crítico del Chicago Reader aun es más ácido que yo y viene a decir que esta película es un ejemplo de las tonterias soporíferas que obtuvieron muchas buenas críticas de la Academia mientras que los mejores trabajos de Ford, Hawks a Hitchkock eran ignorados. La película, de 1951, ha quedado muy anticuada mientras que el trabajo sobre la misma obra que hizo Joseph von Sternberg (
una tragedia humana) en el 1931 permanece fresco.
Buscaré esta última para ver si me parece lo mismo.